Basisschool

Psychomotorische leerondersteuning

Moeder van Lieke (8)

met uitdagingen op het gebied van rekenen en zelfvertrouwen

“Onze dochter voelde zich erg op haar gemak bij Linda. Als ouders werden we ook erg betrokken. De oefeningen waren leuk om te doen. Al met al erg zinvol, op een hele prettige en ongedwongen manier. Absoluut een aanrader!”

Sam 10 jaar

heeft begeleiding gehad op het gebied van rekenen

“Het was leuk om heel actief aan de slag te gaan met het oefenen van de tafels: veel bewegen en spelletjes maakten het rekenen leuk en het lukte ook om de tafels beter te onthouden.”

Mijn kind gaat niet met plezier naar school

“School was echt weer super stom!” Boos gooit je kind zijn tas in de gang. “Alle kinderen kunnen wel rekenen, maar ik snap er echt helemaal niets van.  En dan zegt de juf ook nog dat ik netter moet schrijven en beter stil moet zitten. Ik kan het gewoon niet!”

Je kind gaat al een tijdje niet meer met plezier naar school. Ondanks het vele oefenen op school en thuis krijgt je kind het rekenen, schrijven, lezen of spellen maar niet onder de knie.
De juf geeft aan dat je kind het werk niet op tijd afkrijgt en snel afgeleid is. Daarom krijgen jullie extra oefeningen mee voor thuis, maar dat levert alleen maar meer frustraties op. Daarbij lijkt het oefenen ook niet echt te helpen.

Ondertussen merk je dat je kind niet lekker in zijn vel zit: hij is vaak boos of verdrietig en klaagt op schooldagen regelmatig over hoofdpijn of buikpijn. Je kind heeft steeds minder zelfvertrouwen. Dat zie je ook bij dingen die eerder wel makkelijker gingen. Het maakt je verdrietig als je je kind hoort zeggen dat het waarschijnlijk gewoon dom is. De juf geeft aan dat je kind inmiddels een behoorlijke achterstand heeft. Je maakt je zorgen: misschien moet je kind wel blijven zitten, maar dan verliest het misschien zijn vriendjes en vriendinnetjes uit de klas?
Je piekert en zoekt je suf naar wat wél zou kunnen werken. Je wordt er moedeloos van.

Mijn kind gaat niet met plezier naar school

“School was echt weer super stom!” Boos gooit je kind zijn tas in de gang. “Alle kinderen kunnen wel rekenen, maar ik snap er echt helemaal niets van.  En dan zegt de juf ook nog dat ik netter moet schrijven en beter stil moet zitten. Ik kan het gewoon niet!”

Je kind gaat al een tijdje niet meer met plezier naar school. Ondanks het vele oefenen op school en thuis krijgt je kind het rekenen, schrijven, lezen of spellen maar niet onder de knie.
De juf geeft aan dat je kind het werk niet op tijd afkrijgt en snel afgeleid is. Daarom krijgen jullie extra oefeningen mee voor thuis, maar dat levert alleen maar meer frustraties op. Daarbij lijkt het oefenen ook niet echt te helpen.

Ondertussen merk je dat je kind niet lekker in zijn vel zit: hij is vaak boos of verdrietig en klaagt op schooldagen regelmatig over hoofdpijn of buikpijn. Je kind heeft steeds minder zelfvertrouwen. Dat zie je ook bij dingen die eerder wel makkelijker gingen. Het maakt je verdrietig als je je kind hoort zeggen dat het waarschijnlijk gewoon dom is. De juf geeft aan dat je kind inmiddels een behoorlijke achterstand heeft. Je maakt je zorgen: misschien moet je kind wel blijven zitten, maar dan verliest het misschien zijn vriendjes en vriendinnetjes uit de klas?
Je piekert en zoekt je suf naar wat wél zou kunnen werken. Je wordt er moedeloos van.

Op weg naar makkelijker en leuker leren

Hoe fijn zou het toch zijn als je kind …….

  • weer met meer plezier naar school zou gaan.
  • succeservaringen opdoet en zo meer vertrouwen krijgt dat het hem wel gaat lukken.
  • stappen maakt en het rekenen, schrijven, lezen of spellen steeds beter onder de knie krijgt.
  • het huiswerk wel afkrijgt en betere cijfers haalt.
  • zich beter kan concentreren en stilzitten.
  • kan doorzetten ook als het een keer moeilijker is.
  • kan laten zien wat het allemaal wel kan.

En dat kan! Ik ga namelijk graag met je kind aan de slag op weg naar makkelijker en leuker leren zodat het zelfvertrouwen en de motivatie voor leren weer terugkomen. Daarbij vind ik het belangrijk om niet alleen te werken aan het rekenen, schrijven, lezen of spellen, maar ook te werken aan de onderliggende leervaardigheden die je kind nodig heeft om tot leren te komen.  Denk daarbij aan de visuele vaardigheden (ogen), de auditieve vaardigheden (oren), motorische vaardigheden (bewegen), werkgeheugen, balans/evenwicht, ik-sterkte enz. Dat doen we op een ontspannen en leuke manier, waar mogelijk met veel beweging en spel. Ik ben zelf dol op spelletjes en heb inmiddels een hele kast vol. Kinderen vinden het eigenlijk allemaal heel leuk om op deze manier te leren.

Natuurlijk worden er ook sommen geoefend als je kind een probleem heeft met rekenen en oefenen we met lezen als je kind daar moeite mee heeft.  Maar door de combinatie werken we aan een stevige basis, een basis die nodig is om stappen te kunnen maken op school bij het leren en concentreren.

Tijdens de begeleiding vind ik het belangrijk om goed contact te hebben en houden met jou als ouder en het liefst ook de leerkracht of mentor van school. Door samen te werken kunnen we immers ervoor zorgen dat je kind weer met zelfvertrouwen en motivatie aan het leren kan gaan.

Moeder van Lieke (8)

met uitdagingen op het gebied van rekenen en zelfvertrouwen

“Onze dochter voelde zich erg op haar gemak bij Linda. Als ouders werden we ook erg betrokken. De oefeningen waren leuk om te doen. Al met al erg zinvol, op een hele prettige en ongedwongen manier. Absoluut een aanrader!”

Moeder van Luuk (9)

met uitdagingen op het gebied van zelfvertrouwen en motivatie

“Linda heeft onze zoon laten inzien dat het helemaal niet erg is om iets als een uitdaging te zien en dat je ook nog niet alles hoeft te kunnen. Samen hebben ze gekeken naar zijn kwaliteiten en waar en op welke momenten hij deze kan gebruiken. Het enthousiasme en de leergierigheid zijn weer terug en hij gaat uitdagingen niet zomaar meer uit de weg.”

Sam 10 jaar

heeft begeleiding gehad op het gebied van rekenen

“Het was leuk om heel actief aan de slag te gaan met het oefenen van de tafels: veel bewegen en spelletjes maakten het rekenen leuk en het lukte ook om de tafels beter te onthouden.”

Op weg naar makkelijker en leuker leren 

Hoe fijn zou het toch zijn als je kind …….

  • weer met meer plezier naar school zou gaan.
  • succeservaringen opdoet en zo meer vertrouwen krijgt dat het hem wel gaat lukken.
  • stappen maakt en het rekenen, schrijven, lezen of spellen steeds beter onder de knie krijgt.
  • het huiswerk wel afkrijgt en betere cijfers haalt.
  • zich beter kan concentreren en stilzitten.
  • kan doorzetten ook als het een keer moeilijker is.
  • kan laten zien wat het allemaal wel kan.

En dat kan! Ik ga namelijk graag met je kind aan de slag op weg naar makkelijker en leuker leren zodat het zelfvertrouwen en de motivatie voor leren weer terugkomen. Daarbij vind ik het belangrijk om niet alleen te werken aan het rekenen, schrijven, lezen of spellen, maar ook te werken aan de onderliggende leervaardigheden die je kind nodig heeft om tot leren te komen.  Denk daarbij aan de visuele vaardigheden (ogen), de auditieve vaardigheden (oren), motorische vaardigheden (bewegen), werkgeheugen, balans/evenwicht, ik-sterkte enz. Dat doen we op een ontspannen en leuke manier, waar mogelijk met veel beweging en spel. Ik ben zelf dol op spelletjes en heb inmiddels een hele kast vol. Kinderen vinden het eigenlijk allemaal heel leuk om op deze manier te leren.

Natuurlijk worden er ook sommen geoefend als je kind een probleem heeft met rekenen en oefenen we met lezen als je kind daar moeite mee heeft.  Maar door de combinatie werken we aan een stevige basis, een basis die nodig is om stappen te kunnen maken op school bij het leren en concentreren.

Tijdens de begeleiding vind ik het belangrijk om goed contact te hebben en houden met jou als ouder en het liefst ook de leerkracht of mentor van school. Door samen te werken kunnen we immers ervoor zorgen dat je kind weer met zelfvertrouwen en motivatie aan het leren kan gaan.

Moeder van Luuk (9)

met uitdagingen op het gebied van zelfvertrouwen en motivatie

“Linda heeft onze zoon laten inzien dat het helemaal niet erg is om iets als een uitdaging te zien en dat je ook nog niet alles hoeft te kunnen. Samen hebben ze gekeken naar zijn kwaliteiten en waar en op welke momenten hij deze kan gebruiken. Het enthousiasme en de leergierigheid zijn weer terug en hij gaat uitdagingen niet zomaar meer uit de weg.”

Hoe nu verder?

Denk je dat ik iets voor jou en je kind kan betekenen? Neem dan contact met me op voor een telefonisch kennismakingsgesprek. Hierin maken we kennis met elkaar en geef ik je de ruimte om je verhaal te doen. In dit gesprek kunnen we beide kijken of er een klik is. Deze kennismaking is gratis en vrijblijvend.

Als we een klik hebben, dan plannen we daarna een intakegesprek. Hiervoor krijg je vooraf een intakeformulier van mij toegestuurd. Deze bespreken we dan tijdens het gesprek, bij jullie thuis of op school. Tijdens dit intakegesprek kan eventueel ook meteen de psychomotorische screening plaatsvinden. Tijdens deze screening bekijk ik aan welke vaardigheden je kind samen met mij nog moet gaan werken.

Want iedere hulpvraag is anders. Daarom krijg je van mij na de intake en eventuele screening een begeleidingsvoorstel met bijbehorende prijs. In de begeleidingstrajecten ligt de focus op leren óf op coaching op zelfvertrouwen óf op een combinatie van beide.
De prijs voor het begeleidingstraject is gebaseerd op de hulpvraag, de doelen waaraan we gaan werken en de frequentie van de sessies. De begeleiding is vaak 1x per week, maar kan ook 1x per 2 weken of 1x per 4 weken zijn. Het voorstel dat je krijgt van mij is dus echt op maat, passend bij jouw kind.

Om je een beetje een beeld te geven van hoe een traject eruit ziet en wat dit betekent voor de prijs, vind je hier een voorbeeld.

Hoe nu verder?

Denk je dat ik iets voor jou en je kind kan betekenen? Neem dan contact met me op voor een telefonisch kennismakingsgesprek. Hierin maken we kennis met elkaar en geef ik je de ruimte om je verhaal te doen. In dit gesprek kunnen we beide kijken of er een klik is. Deze kennismaking is gratis en vrijblijvend.

Als we een klik hebben, dan plannen we daarna een intakegesprek. Hiervoor krijg je vooraf een intakeformulier van mij toegestuurd. Deze bespreken we dan tijdens het gesprek, bij jullie thuis of op school. Tijdens dit intakegesprek kan eventueel ook meteen de psychomotorische screening plaatsvinden. Tijdens deze screening bekijk ik aan welke vaardigheden je kind samen met mij nog moet gaan werken.

Want iedere hulpvraag is anders. Daarom krijg je van mij na de intake en eventuele screening een begeleidingsvoorstel met bijbehorende prijs. In de begeleidingstrajecten ligt de focus op leren óf op coaching op zelfvertrouwen óf op een combinatie van beide.
De prijs voor het begeleidingstraject is gebaseerd op de hulpvraag, de doelen waaraan we gaan werken en de frequentie van de sessies. De begeleiding is vaak 1x per week, maar kan ook 1x per 2 weken of 1x per 4 weken zijn. Het voorstel dat je krijgt van mij is dus echt op maat, passend bij jouw kind.

Om je een beetje een beeld te geven van hoe een traject eruit ziet en wat dit betekent voor de prijs, vind je hier een voorbeeld.

Dus wil je dat je kind weer met meer plezier en zelfvertrouwen naar school gaat
en stappen vooruit kan maken?
Wil je weten wat ik voor je kind kan betekenen?
Neem dan contact met me op voor een kennismakingsgesprek.